maanantai 11. toukokuuta 2009

Haaste

Erääseen postaukseen sain tällaisen kommentin: "Nyt (ja aiemminkin) on ollut liikkellä paljon faktahaasteita, esim. kerro 20 faktaa jne. Tämä haaste ei käsittelekään faktoja, vaan tuntomerkkejä. Kerro yksityiskohtia itsestäsi ja jaa ne muille. Haasta sitten 5 bloggaajaa tekemään sama edelleen."

1. Minulla on luonnonkihara tukka, mutta suoristan sen lähes joka pesun/kuivauksen yhteydessä. Joskus ilma tekee tenän, ja tukka alkaa vetää kiharalle sateella tai jo kosteallakin ilmalla.

2. Olen vilukissa, ja rakastan villasukkia. Lempparini ovat äitini työkaverin kutomat piiitkävartiset "vilurit".

3. Minulla on ongelmapolvet, erityisesti vasen polvi. Eräs lääkäri sanoi, että minulla on yliliikkuvat polvilumpiot, ja ihmetteli samaan hengenvetoon eikö polvilumpioni ole koskaan "lumpsahtaneet" pois paikoiltaan. No ei ole, yök! Pitäisi treenata reisilihaksia, jotta lumpiot pysyisivät paremmin paikoillaan, mutta pitämiseksi se on jäänyt... Jaiks.

4. Olen allerginen hyttysten pistoille. Usein pistoskohdan iho turpoaa kuin limppu. Onneksi cortison auttaa.

5. Ihoni on suht valkoinen enkä rusketu. En voi ottaa aurinkoa, sillä lopputuloksena on joko aurinkoihottuma tai palaminen. Pitäydyn siis valkoisena :)

6. Suosin kasvispainotteista ruokaa, sillä en ole suuri lihan, kalan tai kanan ystävä. Italiassa tutustuin pinaattiin ja soijamaitoon, ja tällä erää ne kuuluvat ruokavaliooni. Tosin, en varmasti koskaan yllä niin hyvin maustettuun pinaattiin, mitä Milanon aperitiivoilla oli tarjolla.

7. Jos minulla olisi varaa, kävisin mm. kasvohoidoissa ja erilaisissa rentoutushieronnoissa kuukausittain. Mikä on sen ihanampaa kuin päästä ammatti-ihmisen käsittelyyn, ja rentouttaa koko kroppa ja mieli.

8. Vieraiden ihmisten seurassa saatan ottaa tarkkailijan roolin ja olla tavallista hiljaisempi. Tuttujen ihmisten seurassa olen avoin ja puhelias. Joskus saatan jopa pomottaa lähimmäisiäni, mutta ihan vähän vain... :D

9. Rakastan tuoksuja, ja ne ovat minulle tärkeitä. Tuoksuihin yhdistyy paljon muistoja. Minulle on mm. tärkeää miltä pyykinpesuaine tuoksuu. Onneksi en ole allerginen tai herkkä tuoksuille, sillä olisi ikävää käyttää esimerkiksi hajustamatonta pyykinpesuainetta.

10. Olen hyvin visuaalinen. Minulle on tärkeää esimerkiksi minkälaisesta mukista aamutee juodaan, minkälaiselta pöydän kattaus näyttää, minkälaiseen vuokaan mustikkapiirakka tehdään, minkälaiset lakanat laitan tällä kertaa, minkä värisen hiuslenkin valitsen jne. jne. :)

Tässä siis joitain yksityiskohtaisia tuntomerkkejä minusta. Jätän muiden haastamisen tylsästi väliin.

1 kommentti:

  1. hei Virpi,
    kiva oli seurata Italian kokemuksiasi. Välillä melkein kuuli äänesi tekstistä. Hyvää jatkoa koti-Suomi-elämällesi! Kyllä täällä kelpaa elää, kunnes uudet seikkailut kutsuvat! love, Anja

    VastaaPoista