perjantai 6. maaliskuuta 2009

Perillä ollaan!

Maisema parvekkeltani näyttää tältä:

Kuten kuvasta näkyy, ilma on hieman harmaa. Eilen, kun saavuin Malpensan lentokentälle, ulkona satoi vettä ja ilman lämpötila oli +7.

Matka meni hyvin, mutta olin kyllä tosi väsynyt. Bussissa matkalla Helsinkiin sain nukuttua, mutta yöllä kun koitin jatkaa uniani lentokentällä, oli pirun kylmä eikä nukkumisesta siis tullut yhtään mitään. Silmäluomia painoi, mutta aika kului hitaasti ihmisvilinää seuraillessa. "Iloiseksi" yllätykseksi sain maksun matkalaukun lisäkiloista. Laukku painoi seitsämän kiloa yli sallitun rajan, mutta sain sakkoa vain neljästä kilosta.

Vuokraemäntä oli vastassa kämpillä, ja asunto oli kuten näkemissäni kuvissa. Olikin käynyt niin, että se huone mikä minun piti saada, siinä asuukin australialainen rokkarimies Pete. Peten piti muuttaa siihen mennessä pois, kun mä tulen, mutta hän halusikin vielä jatkaa vuokrasuhdettaan. Tämän vuoksi vuokraemäntä päätti itse muuttaa pois ja antaa oman huoneensa mun käyttöön. Fantastico! Saamani huone on kodikas, mulla on käytössä iso parisänky ja iso työpöytä. Tässä huoneessa on myös parveke =) Vuokraemäntä muutti tähän johonkin lähistölle vanhempiensa asuntoon. Vanhemmat ovat kuulemma jollain lomamökillään suurimman osan vuodesta. Kolmannessa huoneessa asuu hollantilainen Monique. Hän opiskelee muodin markkinointia (jos nyt oikein ymmärsin), ja näyttää itsekin kuin mallilta!

Kielikoulusta sain tiedon, että tällä kertaa en pääse mukavan Claudio-opettajan kurssille (kenen opetuksessa olin viime vuonna), koska hänellä on menossa opettajien koulutus. Sen sijaan saan opettajakseni Filippon. No maanantaina selviää mikä tämä Filippo oikein on miehiään! :D

Ennen maanantaista koulun alkua mun pitää vähän kertailla italian kieltä. Sen lisäksi ehdin vähän katsastaa lähiseutua ja varmasti pyörähtää muutamissa kaupoissakin. Ehdin myös rauhassa katsella netistä Rooman hostelleja. Olen lähdössä ystäväni Hannan kanssa toukokuun alussa Roomaan lyhyelle lomamatkalle, joten majoitusvaraukset pitää tehdä hyvissä ajoin.

Ci vediamo!

1 kommentti:

  1. Ihanaa Virpi, kiitos blogin linkistä!
    Kyllähän oli kuvaavia nuo kuvasi Suomesta ja siellä muodin mekassa katselet katuvilinää nyt! Kaikessa on tietysti hyvät puolensa, tässä meidän "hiljaisuudessamme", joka kuvissa henkii, mutta tietysti myös kauniissa ja äänekkäässä (mitä olen kuullut) Italiassa! Alan seurata blogiasi. Itse päivitin omaani loppulitviikin joitakin viikkoja sitten. Nähdään blogissa ja ehkä (?) Skypessä! t. anja

    VastaaPoista