maanantai 23. helmikuuta 2009

Kohta se alkaa

Nimittäin seikkailuni Italiassa. Enää alle pari viikkoa siihen, kun pakkaan kimpsuni ja kampsuni ja otan suunnaksi Milanon. Edessä on parin kuukauden italian kielen opinnot Leonardo da Vinci -kielikoulussa. Olin samaisessa koulussa jo viime vuoden lopulla neljä viikkoa. Motivaatiota kielen opiskeluun riittää, sillä tavoitteenani on saada kesätöitä Italiasta.

Venäjältä palattuani olen saanut lepäillä koti-Suomessa kuukauden päivät, ja nyt akut alkavat olla täysin ladattu. Olen valmis uuteen elämänvaiheeseen, enkä malta odottaa pääseväni Milanon kevääseen!

Majoituksen olen varannut netin kautta. Sen olisi saanut hommattua myös koulun kautta (kuten viimeksi tein), mutta itse etsimällä saa vaikuttaa asunnon sijaintiin, hintaan ja laatuun. Koulun kautta pitää ottaa se mitä annetaan. Minulla kävi tuuri, sillä löysin asunnon läheltä koulua. Vuokraan siis huoneen kolmiosta. Omistaja kertoi, että yhdessä huoneessa asuu hän (keski-ikäinen italialainen nainen), toisessa hollantilainen tyttö ja sitten minä saan sen kolmannen makuuhuoneen. Olen nähnyt kuvia asunnosta ja se näytti kodikkaalta ja viihtyisältä.

Pian saan sanoa arrivederci Finlandia!

3 kommenttia:

  1. Ciao kohtalontoveri! Minä tulin Milanoon pikkuisen ennen sinua, ja harkitsin myös Leonardoa opiskelupaikaksi.. hinta kuitenkin ratkaisi ja päädyin toiselle puolella Milanoa. Miten olet viihnyt Leonardossa? :)

    VastaaPoista
  2. Ciao! Hyvin olen viihtynyt. Tai voin siis lähinnä puhua vain viime vuoden kuukauden kielikurssista ja elosta Milanossa, koska nyt olen ollut vasta yhden päivän koulussa ja vajaan viikon itse cityssä. Koulu tarjosi 20% alennuksen tämän vuoden kursseista, joten olihan siihen tartuttava! :)

    Olisi mukava tavata! Vaikka cappucino-kupposen äärellä ja ihastella kevättä. Jos innostuit, niin kilauta tai tekstaa numeroon +393456131349.

    VastaaPoista
  3. Joo, olisi oikein mukava tavata! Otin numeron talteen, kiitos! Otan yhteyttä vähän myöhemmin, niin sovitaan päivä! :)

    VastaaPoista